\

Veelgestelde vragen

Wij helpen je graag!

Staat jouw vraag er niet tussen? Of wil je meer weten over onze activiteiten of een vrijblijvende offerte? Neem dan gerust contact op! We helpen je namelijk graag.

Algemeen veelgestelde vragen

Corona

Ja, je kunt je uitje wel verplaatsen (maar niet annuleren) omdat het nu niet door kan gaan in verband met het corona virus.
In tijden van de coronacrisis geven wij geen geld terug, maar tegoedbonnen/vouchers. Deze kun je op een later moment inleveren om dan alsnog een uitje te doen. Geld terug geven gaat helaas niet op dit moment. Het is helaas niet mogelijk om een uitzondering te maken voor het retourneren van geld. Wij moeten ergens een lijn trekken.
Wij hanteren een annuleringstermijn van [twee] weken. Vanwege de huidige overmacht situatie hanteren wij ook in tijden van corona dit annuleringstermijn. Annuleren vanwege corona is dus niet mogelijk. Momenteel worden wij zwaar getroffen door het coronavirus. We vragen je uiterste begrip voor onze situatie. Wij proberen zo flexibel mogelijk te zijn en kunnen daarom wel kosteloos ten alle tijden het uitje verplaatsen naar een ander moment óf een tegoedbon voor het aankoopbedrag aanbieden. Dit mag voor al onze aangeboden diensten worden ingezet, binnen 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum. Het is helaas niet mogelijk om een uitzondering te maken voor het annuleren. Wij moeten ergens een lijn trekken. Wil je met je een tegoedbon/voucher een nieuwe boeking doen, heb je nog vragen over onze maatregelen, voorwaarden of wil je gewoon graag iets plannen maar weet je niet goed wat wel en niet kan?’ Neem dan contact op! Per mail en telefoon kunt u ons bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 tot 17:00 uur info@nunature.nl | 31 (0)6 392 855 95
Onze locaties zijn geheel coronaproef en geopend van 10:00 uur tot 18.00 (hoogseizoen 21.00) van woensdag tot en met zondag. Heb je nog vragen over onze maatregelen, voorwaarden of wil je gewoon graag iets plannen maar weet je niet goed wat wel en niet kan?’ Neem dan contact op! Per mail en telefoon kunt u ons bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 tot 17:00 uur info@nunature.nl | 31 (0)6 392 855 95

Breikbaarheid

Het outdoorpark in Ommen heeft de volgende openingstijden:
- Maandag open op aanvraag
- Dinsdag open op aanvraag
- Woensdag 10.00 - 18.00
- Donderdag 10.00 - 18.00
- Vrijdag 10.00 - 18.00 - Zaterdag 10.00 - 18.00 - Zondag 10.00 - 18.00
Vanaf 01-12 tot 31-01 is ons park gesloten.
Nee, de locaties zijn niet direct bereikbaar voor het maken van reserveringen en vragen, maar ons klantenserviceteam is dat wel. Neem bij dringende vragen of opmerkingen, als je bijvoorbeeld te laat dreigt te komen, last-minute annuleren, altijd telefonisch contact met ons op via: 31 (0)6 392 855 95 (ma t/m zo, tussen 09.00 – 18.00 en hoogseizoen tot 21.00 bereikbaar). Voor overige vragen en vragen met betrekking tot reserveringen en annuleringen bij voorkeur mailen naar info@nunature.nl. (ma t/m vrij tussen 09.00 – 17.00)
Doordat NuNature zich op een camping midden in het Vechtdal bevindt, is de bereikbaarheid met het openbaar vervoer helaas niet zo goed. De opties vanaf station Ommen zijn:

1. Vanaf station Ommen neem je bus 81 richting Almelo CS. Je stapt uit bij bushalte Steile Oever (rit van 3 minuten). Vervolgens is het nog 20 minuten lopen tot de camping.
2. Lopen vanaf station Ommen naar de campings. Dit is ongeveer 30- 35 minuten.
Het park is goed te bereiken met de auto. Houdt er rekening meer dat het park zich bevindt op een camping en je een stukje verder door moet rijden zodra je onder de slagbomen door bent. Je dient je te houden aan een maximale snelheid van 15 km/per uur op het camping terrein.
Het park bevindt zich achter op het camping terrein, daar zijn ook mogelijkheden om je auto gratis te parkeren. Zodra je een boeking hebt geplaatst, vind je in de bevestiging een plattegrond.
Het is zeker mogelijk om onze locaties te komen bezichtigen. Maak hiervoor een afspraak met de klantenservice via info@nunature.nl

Reserveren & annuleren

Wij hanteren een annuleringstermijn van twee weken. Wanneer het annuleringtermijn is verlopen en je wilt toch het geboekte uitje annuleren, brengen wij de kosten in rekening.
Een klein beetje regen zal de pret zeker niet drukken: het is altijd handig een poncho’s mee te nemen voor onderweg en natuurlijk zullen we pauzes inlassen om te schuilen waarna we weer verder gaan als het weer gangbaar is. Een hele dag aanhoudende regen, sterke wind en onweer ondernemen wij vanuit NuNature actie. Bij zeer slecht weer zullen wij minimaal 2 uur voor aanvangstijd met je overleggen of de activiteit mogelijk is. In geval van zeer slecht weer zullen wij aanbieden om de activiteit te verplaatsen naar een ander moment. Is dit niet mogelijk dan wordt de activiteit kosteloos geannuleerd.
Kies je er zelf voor de activiteit vanwege het weer te annuleren? Dan worden de kosten in rekening gebracht.
Mocht je een arrangement hebben zoals een BBQ, wordt een overdekte oplossing bedacht.
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je door bijzondere omstandigheden uiteindelijk niet kunt komen. Wij verzoeken je om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken.
LET OP! Heb je niet vooraf contact opgenomen en dien je een annuleringsverzoek in na afloop van de eigenlijke activiteit, dan zijn wij genoodzaakt om 100% van de kosten in rekening te brengen.
Heb je nou geboekt en zijn er onverhoopt deelnemers die op één of andere manier niet mee kunnen? Wijzigingen in je boeking kunnen kosteloos tot 4 dagen voor de dag van de activiteit worden aangepast. Het aantal tickets mag met worden bijgesteld onder voorbehoud van beschikbaarheid. Dit kan via info@nunature.nl of 31 (0)6 392 855 95.
Een arrangement met horeca geboekt? Dan geldt dat wijzigingen tot 7 dagen voor de activiteit doorgevoerd kunnen worden.
LET OP! Er zit een limiet aan het doorvoeren van de wijzigingen. De wijzigingen kunnen worden doorgevoerd tot maximaal 30%* van het totaal aantal opgegeven deelnemers. Tickets die buiten deze regeling vallen kunnen niet worden teruggenomen en worden dus in rekening gebracht. Dit kan nooit verder naar beneden worden bijgesteld.
*Het percentage wordt berekend o.b.v. van ticketprijs per deelnemer
Reserveren met een voucher is uitsluitend mogelijk via onze klantenservice info@nunature.nl of 31 (0)6 392 855 95.
LET OP! Tegoedbonnen/vouchers mogen voor de betreffende activiteit worden ingezet, binnen 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum. Wanneer de datum is verstreken kunnen wij deze niet meer aannemen.

Faciliteiten

Nee er zijn geen kluisjes aanwezig. Vraag dan het aanwezige personeel waar jij je waardevolle spullen kan laten. Zij zullen zoveel mogelijk op dit centrale punt blijven letten. Kleine tip! Laat waardevolle spullen zoveel mogelijk thuis of in de auto.
Nee, op geen enkele locatie is het mogelijk om te douchen. Wel kun je jezelf opfrissen op het toilet.
Wil je gezellig lunchen of dineren voor of na de activiteit? Dat kan zowel op locatie als bij een van onze partners waarmee wij een samenwerking hebben!
Neem vooraf contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken, bij voorkeur via info@nunature.nl of via 31 (0)6 392 855 95 (ma t/m zo, tussen 09.00 – 18.00 en hoogseizoen tot 21.00 bereikbaar).
Tip! Maak gebruik van onze arrangementen! o Consumpties, zoals koffie, thee en frisdrank, alcohol zijn wel direct te bestellen op locatie. Het niet mogelijk om alcohol te nuttigen voor of tijdens activiteiten.
Nee, het is niet toegestaan om eigen consumpties mee te nemen. Op de locaties zijn er voldoende mogelijkheden voor een hapje en een drankje.
Een uitzondering geldt voor de e-chopper verhuur. Tijdens het touren is het toegestaan om je eigen eten en drinken mee te nemen of ergens te gaan lunchen! Als je het jezelf helemaal makkelijk wilt maken dan kan je er ook voor kiezen om een picknicktas bij te boeken. Ook bieden wij leuke arrangementen gecombineerd met onze tours!
Iets vergeten of verloren? Neem contact op met onze klantenservice via info@nunature.nl of via 31 (0)6 392 855 95 (ma t/m zo, tussen 09.00 – 18.00 en hoogseizoen tot 21.00 bereikbaar). Zij zullen kijken of het gevonden is en verdere afspraken maken.

Financiën

Wij proberen het geld binnen twee weken terug te boeken. Het kan in bepaalde periode wat drukker zijn, waardoor het ietsjes langer duurt dan normaal. Je kunt altijd mailen en vragen wat de stand van zaken is!
Neem contact op via info@nunature.nl en vermeldt in de mail je reserveringsnummer, bankrekeningnummer, tenaamstelling en reden van teruggave. Wij zullen verder contact met je opnemen.
Ik wil betalen met de Piggy-pas, hoe werkt dat? Om een boeking te plaatsen middels de Piggy-pas zijn er 2 opties:
1.Via onze site www.nunature.nl/piggy kun je een reservering plaatsen. Let op! Hiervoor hebben wij specifieke tijdsblokken aangesteld. Bij de keuze voor de betaalmethode kun je kiezen voor ‘Betalen op locatie’. Hiermee staat je betaling nog open en kun je voorafgaand aan de activiteit bij onze outdoorinstructeur jouw punten op de Piggy-pas laten afstempelen.
2. Je boekt op locatie bij ons outdoorpark. Let op! Dit kan alleen van dag t/m dag tussen 00.00 en 00.00 uur.
Bij de bestelling kun je direct online betalen.
Wanneer je telefonisch, via de mail of via ons contactformulier een reservering plaatst, ontvang je via de mail een betaallink. Deze dient binnen 24 uur te worden voldaan, anders wordt deze verstreken en vind er geen reservering bevestiging plaatst in ons systeem.
Wanneer een al betaalde reservering volgens de voorwaarde wordt gewijzigd of geannuleerd, ontvang je het resterende bedrag terug.
Het is niet mogelijk om reserveringen pas op locatie af te rekenen. Uitgezonderd de reserveringen via de Piggy- of Vriendenpas.
Wil je een factuur ontvangen? Dan dien je dit te melden (met reserveringsnummer) via info@nunature.nl. Nadat de activiteit heeft plaats gevonden wordt de factuur, incl. eventuele wijzigingen verstuurd. De betalingstermijn is 1 week.
Al onze prijzen op de website zijn inclusief BTW.

Het uitje

Mits tijdig doorgegeven via de mail, kunnen we rekening houden met je dieetwensen/allergieën.
Ai, dit willen we natuurlijk voorkomen! Daarom willen we graag weten van je klacht, zodat we dit in de toekomst kunnen verbeteren. We horen natuurlijk graag wat we voor je kunnen betekenen en komen gezamenlijk tot een oplossing. Laat een mail achter via info@nunature.nl en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Het is absoluut mogelijk om mee te kijken wanneer je groepsgenoten bezig zijn. Je kunt uiteraard ook een lekker drankje bestellen in het restaurant gedeelte.

Praktische vragen over de activiteiten

Klimmen

Ja een helm is verplicht. Deze krijg je voorafgaand de activiteit.
Wij hanteren een adviesleeftijd van minimaal 8 jaar. Daarbij geldt wel dat er voor deelnemers onder de 16 jaar er verplicht een volwassenen bij moet zijn. Er geldt een minimum lengte van 140 cm en is het maximale toegestane gewicht 120 kilo. Bij niet voldoen aan de eisen, kan de toegang worden ontzegd in verband met je eigen veiligheid.

Schiet activiteiten

Het luchtgeweer bij kinderpaintball ligt velen malen lager dan bij volwassenen paintball. Bij volwassen paintball is de kans aanwezig dat er blauwe plekken ontstaan, dit is niet het geval bij kinerpaintball. Kinder krijgen vooraf uitgebreide uitleg over het gebruik van het luchtgeweer en kunnen oefenen.
In Nederland is de minimale leeftijd voor volwassen paintball wettelijk vastgesteld op 18 jaar. Kinder paintball heeft een minimale leeftijd van 8 jaar.
Ja, dit is mogelijk! We kunnen ons veld namelijk opsplitsen in twee velden. Zo kun je met een kleiner groepje spelen. Ook kan er een groot veld van gemaakt worden, zodat je kan spelen met gemengde groepen. Onze ervaring leert dat met een grotere groep spelen een veel leuker uitje oplevert.

Voertuigen

Ja zeker! De mooiste routes vind je hier {link} . Als echte lokale inwoners willen we je de mooiste plekjes laten zien: van kleurrijke natuur, authentieke dorpjes tot prachtige landgoederen. Je kiest zelf de afstand. Op de kaart staan highlights aangegeven!
Ja, dat mag. Houd rekening met de afstanden en vermijd zandwegen. De kaders voor de route zijn als volgt:
1. Gebruik voor deze speciale voertuigen geen knooppunten routes, deze gaan vaak door bossen en smalle paadjes met obstakels.
2. Zorg dat elk gedeelte van de route met de auto toegankelijk is, ivm pech-onderweg-service.
3. Kies voor verharde wegen (géén zandpaden).
4. Ga qua lengte van de route er van uit dat je +/- 12,5 km per uur aan afstand aflegt. Voor een rit van 2 uur zou dit een routelengte van +/- 25 km betekenen, zo zit er voldoende tijd voor een stop/ pauze ingecalculeerd.
Ja, dat kan. De kosten zijn vanaf € 25,- per route. Dit gaat op aanvraag.
De regels gelden voor fietsers en bromfietsers. Een helm is dus ook niet verplicht.
Ja, de scooters hebben standaard de verplichte WA-verzekering, daarmee is schade aan derden beperkt verzekerd met een eigen risico, voor de huurder, van € 175,-.
Schades toegebracht aan de scooter worden verhaald op de huurder, dit eigen risico is te dekken met een aanvullende scooterverzekering. Voor € 4,50 per scooter koop je het eigen risico voor schade aan de scooter af tot een maximum van € 150,-. Deze aanvullende scooterverzekering kun je afsluiten bij je boeking of op de rij-dag zelf voorafgaand aan de scootertocht. Je kunt dit voor je hele gezelschap afsluiten maar ook bijvoorbeeld voor een enkeling. De aanvullende scooterverzekering wordt afgesloten op het kenteken en framenummer van de scooter.
Ja, wij hanteren een bedrag van €100,- aan borg. Dit kan zowel contact mee genomen worden als op locatie worden overgemaakt. Bij teruggave in goede staat, wordt het bedrag teruggestort.
Nee, wij vragen je niet om je rijbewijs te tonen. Echter, je dient dient wettelijk je rijbewijs bij je te hebben wanneer je rijdt op een voertuig met kenteken. Stel dat je staande wordt gehouden door een politieagent dan dien je je rijbewijs te kunnen tonen.
Wanneer het een beetje regenachtig en kouder weer (<15 graden), wordt een dikke (regen) jas wel aangeraden. Ook handschoentjes zullen niet overbodig zijn.
Vanaf 18 jaar mag je de e-choppers berijden, mits je in het bezit bent van een rijbewijs B. Ben je 17 jaar en heb je al een rijbewijs, dan moet jouw coach ook het uitje boeken én meerijden tijdens het uitje. Zorg ervoor dat je de begeleiderspas kunt tonen op locatie.

Staat jouw vraag er niet tussen? Stel hier je vraag!

Contact

info@nunature.nl
+31 (0)6 392 855 95

Ons boekingskantoor is geopend van dinsdag t/m zaterdag tussen 9.00 uur en 18.00 uur.

Adres

Besthemerberg 1
7731 PB Ommen

Ons outdoorpark is gevestigd op Camping Besthmenerberg. Wegens drukte op ons park/de receptie vragen we je 20 minuten van te voren aanwezig te zijn. Meld je bij de receptie om hier je kenteken door te geven waarna de slagbomen omhoog gaan en je door kunt rijden naar ons park. Check hier de plattegrond voor de route.